Львівськіх школярів зацікавлюють онлайн-вправами, використовуючи квестові технології

У ліцеї імені Івана Пулюя Львівської міської ради активно проводиться дистанційне навчання учнів під час карантину. Досвідом із організації дистанційного навчання поділилася учителька української та польської мов ліцею Людмила Сакович.

«Наш ліцей працює на платформі Google Classroom. Для своїх класів я пропоную відео з поясненням зі свого власного Youtube-каналу, відео моїх колег, які, на мою думку, є ефективними і цікавими, пропоную вправи у сервісах LearningApps, Quizizz, Mentimeter. Я захоплююсь педагогічним дизайном і методикою викладання, тож постійно шукаю нові інструменти для того, аби не просити надсилати фото виконаних вправ і не реєструвати кожен клас у кожен сервіс. Для цього використовую квестові технології. З цією метою у зворотному зв’язку до кожної онлайн-вправи пропоную коди, слова, речення, які пов’язую між собою. У кінцевому тесті виводжу питання, де учні прописують те, що знайшли, і в мене зникає потреба перевіряти кожну вправу. Великого значення я надаю розвитку навичок майбутнього, тому пропоную учням роботу у спільних документах і спільних презентаціях. Це ті знання і вміння, які їм згодяться в житті», – розповідає Людмила Сакович.

Вчителька розробила кілька правил, а саме: чіткий алгоритм роботи для учнів; подання завдань на весь тиждень у понеділок вранці (дитина має право працювати у власному темпі, вона повинна навчитись керувати власним часом і брати на себе відповідальність); відеопояснення; інтерактивні вправи, пов’язані між собою; онлайнова зустріч в ZOOM щотижня; творче завдання – для душі; кінцевий тест у вигляді Google-форми, який учні виконують у п’ятницю.

Також Людмила Сакович розповіла про те, як організовує роботу школярів через систему домашніх завдань.

«Взагалі я не виділяю окремо домашні завдання в умовах карантину, оскільки зараз всі завдання – домашні. Я підтримую позицію щодо того, що після карантину, навіть якщо це буде наступного навчального року, я зможу все наздогнати. Тому дотримуюсь правила 5S: подавати матеріал повільно, просто, предметно, структуровано і, головне, надавати підтримку. Зараз я не даю вправ з підручника. По-перше, є ГДЗ. А я не ставлю собі за мету списати зошит. Тому я комбіную завдання з підручника й інших посібників, вкладаючи їх у створені інтерактивні вправи. Кінцевим завданням завжди є тест у Google-формі, який дає моментальний зворотний зв’язок, даю дітям копії їх відповідей для аналізу (цю опцію надає програма). Також прошу виконувати творчі завдання: зняти відео, розповісти поезію, зробити книжечку і заповнити її, а потім презентувати на відео. Такі завдання є цікавими для учнів, тому вони їх виконують».

Зазначимо, що Людмила Сакович є відповідальною у ліцеї за впровадження дистанційної освіти, щоденно моніторить всі класи, надає рекомендації колегам. Окрім цього, вчителька співпрацює з іншими школами й управлінням освіти м. Львова, оскільки є координатором для ще дев’яти навчальних закладів.