Бренд, що народився на війні — «азовці» запускають власну лінійку одягу

Розвідувальний загін «AZOV-Centuria» запустив власний бренд одягу — «Шрапнель». Відшивають усе з допомогою полтавської майстрині та волонтерки Олени Запорожан. Одяг — універсальний: розрахований не тільки для військових, а й для цивільних, яким до вподоби мілітарі-стиль.

Ідея власного бренду одягу, розповідає командир розвідувального загону «AZOV-Centuria» Віталій Авраменко, виникла, коли бійці перебували у зоні бойових дій у Донецькій області. Тоді, коли почалася повномасштабна війна, не вистачало спеціалізованого, але при цьому комфортного одягу. Окрема потреба була й з літнім одягом, на початку війни про це мало хто думав.

«Ми сиділи в окопі вдвох із моїм побратимом, і у розмові прозвучало слово "Шрапнель", що згодом стало назвою бренду. Можливо, навіть завдяки тому, що нам сподобалася назва, ми й вирішили робити одяг. Тоді почало звучати "о, давай футболки", "зараз немає шортів — давай шорти" і все таке», — розповідає Віталій Авраменко.

Мотивувало виготовляти одяг самостійно ще й те, що окремі позиції на українському ринку було просто неможливо знайти, пояснює Віталій:

«Найважливішими для нас була якість та практичність. Тобто одяг повинен бути таким, у якому нам би хотілося ходити. Нас дещо не влаштовувало те, що ми бачили в інтернеті, тому ми буквально брали олівець та ручку і малювали своє, піддивлялися закордоном. Плюс особистий досвід. Усе це допомогло нам зробити одяг таким, яким він має бути. Я першим одягнув ці шорти і зрозумів, що так, я з задоволенням буду в них ходити».

Наприклад, шорти, що їх бійці уже пошили. Вони відрізняються від одягу інших брендів продуманістю до найдрібніших деталей: від якісної фурнітури до ущільненої тканини на кишенях, де зазвичай кріпиться ніж, та вшитого карабіна.

Якщо шорти уже можна придбати, то футболки — на етапі розроблення. Хлопці уже мають макети та бачення того, якою має бути тканина. На черзі — ще й «флісовки». Їх виготовлятимуть із дуже якісного матеріалу, що не горить та не плавиться, а це забезпечує додаткову безпеку для військових.

«Можливо, надалі хотілося б зробити якісну форму. Позаяк те, що шиють зараз… Складається враження, що люди на цьому не розуміються, але за це беруться. Тому хотілося б розробити форму у кольорі мультикам, яка була б максимально адаптована під потреби військових. Найперше хотілося б одягнути своїх друзів, побратимів, підрозділи, з якими товаришуємо, у якісну форму», — ділиться планами Віталій Авраменко.

Для придбання тканини, фурнітури та пошиття бійці використовують власні заробітні плати від ЗСУ та загальний рахунок підрозділу.

Допомагає з пошиттям одягу полтавська майстриня та волонтерка Олена Запорожан.

«З "AZOV-Centuria" ми від початку війни спілкуємося постійно. Наприклад, коли ми відшивали плитоноски, то вони допомагали нам із розробленням та випробуванням. Потім ми їм багато чого, і як підприємці, і як волонтери, відшивали, дарували. Тому ми з ними давно дружимо, ми їх дуже любимо. Вони — наші ідейні натхненники», — каже Олена Запорожан.

Тож коли в «AZOV-Centuria» виникла ідея власного бренду одягу, бійці звернулися саме до майстерні пані Запорожан. Бійці на словах та приблизних кресленнях показали, чого хотіли б, а майстрині розробили індивідуальні лекала, запросили окремого технолога й допомогли з закупівлею спеціальної тканини та фурнітури.

«Вони свого часу підказували нам, тепер ми підказуємо їм. Це свого роду давня співпраця та вигідний для всіх симбіоз».

Це замовлення стало новим для Олени Запорожан. Адже до цього одяг відшивали за стандартами Збройних Сил України. Тоді як «Шрапнель» — це щось проміжне між типовим військовим одягом та повсякденним.

До першого відшиву готувалися щонайменше місяць. При цьому постійно були на контакті з «AZOV-Centuria»: бійці приходили до майстерні, міряли, оцінювали тканину, вносили пропозиції та висловлювали зауваження.

«Вони казали, яким вони бачать одяг в ідеалі — ми говорили, чи можливо це втілити з нашим обладнанням і чи взагалі це реально», — каже Олена Запорожан.

Як результат — перша партія шортів уже відшита та в продажу. Скоро з'являться і футболки.

Поки продукція представлена лише в інстаграмі загону — Shrapnel.ua. Бійці гарантують, що вартість одягу буде більш ніж доступною, у порівнянні з іншими брендами. А всі кошти, що отримають від продажу, направлять на потреби підрозділу. Тож, як пишуть бійці, «придбавши товар від "Шрапнель", ти випускаєш кулю в чергового орка».


Автор: Олександр Бондаренко

Олександр Бондаренко народився у 1978-ому році в Одесі. Має дві вищі освіти: журналістика та філософія. Пише книгу, яку збирається видати у 2022-ому році. Дуже багато подорожує Україною, не має постійного місця проживання. Останнім часом живе у місті Ізмаїл у свого друга. Є активним захисиком прав меньшин в Україні. Улюбленими темами є соціальна несправедливість та корупція. Посилання на інші його матеріали ви можете знайти на цій сторінці.